ייפוי כוח מתמשך

מאמרים נוספים

המציאות איתה אנו מתמודדים בימים אלו הוכיחה לכולנו כי גם תרחיש חריג של מגיפה עולמית בשנת 2020, עידן של רפואה וטכנולוגיה מתקדמת – יכול להפוך למציאות יומיומית…

בימים כאלה של חוסר וודאות, חשוב לעצור ולחשוב על העתיד. להכין את עצמנו, ככל הניתן, גם לבלתי צפוי.

אולי לא נעים להכיר בכך, אך כל אחד מאיתנו עלול להגיע למצב שבו יאבד את צלילותו או יידרדר כושרו הקוגניטיבי, גם באופן פתאומי, ועקב כך תיפגע יכולתו לקבל החלטות עצמאיות בנוגע לתחומים מהותיים בחייו, כגון טיפולים רפואיים, רכוש ומגורים, מימוש זכויות כגון הגשת תביעות סיעוד, ועוד. הרי הידרדרות בריאותית יכולה להתקיים בגיל מתקדם או עקב מחלה קשה או תאונה.

מטבע הדברים, היינו מעוניינים שמי שיהיה מופקד על קבלת החלטות בנוגע לחיינו בנסיבות כאלה, יהיה אדם שאנו סומכים עליו שיפעל לטובתנו וידאג לנו כראוי.

עם זאת, עד לאחרונה החוק הקנה לנו מידה מצומצמת של השפעה על זהות האדם שימונה לנהל את עניינינו וההליך היה שמור רק לאפוטרופוס הכללי ולבתי המשפט.

תיקון בחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות שנכנס לתוקף לפני מספר חודשים חולל שינוי דרמטי בהקשר זה.

התיקון מאפשר לכל בגיר שגילו מעל 18 לקבוע מראש, בעודו צלול וכשיר משפטית, מי יהיה האדם שיטפל בענייניו, אם וכאשר לא יוכל לעשות זאת בעצמו, באמצעות מנגנון שנקרא: "ייפוי כוח מתמשך". בכך, למעשה, מרחיב החוק את חירות הפרט לעצב את גורלו.

אז למה זה כל כך חשוב ומהפכני?
מדובר בהסדר משפטי חדשני המבטא תפיסה חברתית בה ניתן דגש לכיבוד רצונו של כל אדם על זכותו לחיות את חייו לפי רצונותיו, ולבחור מי יטפל בענייניו אם יכולותיו או כשרותו המשפטית יוגבלו.

אבל למה זה כל כך חשוב לכם?

  • שמירה על כבודכם – מבטיח את מימוש רצונכם ומונע ניצול במקרה בו איבדתם חלילה את כשירותכם לנהל את עניינכם.
  • דאגה לעתידכם – מפרט את רצונותיכם לגבי מי יהיה אחראי לקבל החלטות בעניינים הרכושיים, הרפואיים והאישיים שלכם.
  • חוסך זמן וכסף שבני משפחתך או מי מטעמך יצטרכו להוציא בהליך בירוקרטי ארוך ומסורבל של מינוי אפוטרופוס.
  • שלום בית – מונע מאבקים וסכסוכים משפטיים מצד בני המשפחה לגבי החלטה מי ימונה לנהל את עניינך.
  • הבלתי צפוי יכול לבוא מחר- אף אחד מאיתנו לא יודע מה יוליד יום, על ייפוי כוח מתמשך חותמים כשלמעשה אין בו צורך, כי כשעולה הצורך לרוב כבר לא ניתן לחתום עליו.

צוות עורכי הדין המקצועיים שלנו ישמח לסייע לך בעריכת ייפוי כוח מתמשך.

צור קשר עכשיו במייל ובמספר 03-6422322

דילוג לתוכן