ניהול כספים לחברות

מאמרים נוספים

התעשייה הישראלית ממשיכה להתפתח ולייצר הישגים מרשימים ומפתיעים משנה לשנה, זהו דבר שבשגרה לשמוע על חברה כחול לבן שעשתה דרכה לעבר הבורסות החשובות ביותר מעבר לים.
מעטים מבינים עד כמה לתחום ניהול הכספים ותפקיד ה CFO יש תפקיד מהותי בדרך לאותה הצלחה.
ניהול כספים לחברות צומחות או אשר נמצאות בראשית דרכן הוא אבן דרך מרכזית עבור כל חברה המעוניינת להימנע מטעויות דרמטיות ולמצות את מלוא הפוטנציאל שלה.

במאמר הקרוב נרחיב ונעסוק בעיקר במאפייניו של ניהול כספים לחברות, כמו גם מדוע מדובר בשירות מהחשובים אם לא החשוב ביותר – הקיים לחברה כיום בשוק המודרני.

מהו בעצם ניהול כספים?

ניהול כספים הינו משרה שתכליתה לבצע בקרה תכופה ורציפה אודות ביצועי החברה, כמו גם למדוד את הישגיה והאם היא מקצה את המשאבים שלה בצורה נכונה או היעילה ביותר. 

מדובר למעשה בגורם שעוקב אחר ביצועי החברה ובוחן את הרווחיות של יחידותיה השונות, כמו גם מחפש נקודות בתהליך הייצור או שגרת העבודה של החברה ואותן ניתן לייעל ולשפר את תהליכי העבודה– הכל על מנת לקרב את המצוי לעבר הרצוי. 

תפקיד נוסף של מנהל כספים הוא גם לייעץ באופן שוטף למנכ”ל והנהלת החברה בכל סוגייה כלכלית באשר היא, כאשר אף על פי שמדובר במונח רחב ואמורפי, לכל דירקטוריון או חברה ישנן סוגיות שונות ודילמות המושפעות או משפיעות על תחום הכספים ודווקא אותו ייעוץ של מנהל כספים מקצועי ובעל ניסיון הוא זה המכריע לעיתים קרובות את גורל החברה. 

בזכות הייעוץ המשמעותי שמבצעים אותם אנשים אשר מחזיקים הן בניסיון רב והן בהבנה עסקית, יכולות חברות רבות להימנע מטעויות שעלולות לסבך אותן עמוק בבוץ, כפי שלא פעם קרה לחברות עתק אשר כוכבן דעך ושבעקבות החלטה לא נכונה שהיה ניתן להימנע ממנה – התרסקו.

ניהול כספים לחברות

מי זקוק לניהול כספים?

כמו כן, בנוגע לשאלה מי או איזו חברה זקוקה לניהול כספים כשירות או למנהל כספים כאיש מקצוע, התשובה רחבה במיוחד כאשר כמעט אין חברה אשר יכולה באמת להימנע או לחסוך מעצמה את השימוש במכפיל כוח שכזה.

חברות אשר מעוניינות להגדיל את דריסת רגלן או לחילופין לבצע פריצה חדשה לשוק שלא היו קיימות בו טרם לכן, זקוקות לשירות מנהל כספים בעל ניסיון בתחום החדש או לסיוע במטרה להגדיל את מקורות המימון, חברות סטארט אפ ישראליות בתחילת דרכן וחברות בצמיחה אשר בעלי החברה קמים בבוקר ומרגישים שמשהו בניהול הפיננסי של העסק לוקה בחסר לרוב יבחרו לפנות לדוחות מנהל הכספים שמטרתם שיקוף תמונה עדכנית וברורה של מצב החברה במטרה לייעל את הביצועים ולקבל החלטות מושכלות המביאות לשיפור הרווחיות.  

מדובר בחברות אשר נמצאות המון פעמים בראשית דרכן ואשר קבלת החלטות נכונה כאשר הברזל חם יכולה לפתוח עבורן דלתות ולאפשר להן למנף את עצמן היישר למחוזות אשר בדרכים אחרות עלולה הדרך לשם לארוך שנים רבות. 

האם ניהול כספים לחברות הוא תקן קבוע?

בשנים האחרונות השימוש במיקור חוץ לתפקיד ניהול הכספים בחברה הפך לנפוץ במיוחד, במקרה כזה ניתן להתאים את אותה משרה לנפח הנדרש לחברה ובד בבד לקבל שירות ממישהו מקצועי בעל ניסיון רב בתחום.

כיום זהו דבר שכיח במיוחד לראות יותר ויותר יועצי ניהול כספים אשר במקום להשקיע את כל עולמם בחברה אחת, נותנים שירות בהיקף של משרה חלקית עבור מגוון רב של חברות, כאשר כלל הצדדים מרוויחים מכך.

נקודת המבט הרחבה היא הסיבה שלשמה פונים למנהלי כספים, לאור יכולתם לקבל זווית רחבה במיוחד אודות הנעשה במשק, כמו גם ליישם פתרונות יצירתיים שהגיעו מתעשיות אחרות, או לייבא תרבות חדשה לתוך החברה. 

ניהול כספים לחברות – כדי לאפשר לחברה להמריא 

כפי שכבר ידוע לכולנו, במציאות הנוכחית של התעשייה הישראלית ישנה חשיבות מכרעת לקבלת ההחלטות הנכונות, גם חלון הזמן לקבלת אותן החלטות נעשה קצר יותר ויותר, לכן-חשובה שבעתיים מאשר בעבר עצם ההחזקה באיש מקצוע מנוסה ובעל השכלה כלכלית רחבה, המכיר את החברה על בוריה ומשמש כמכפיל כוח המאפשר לחברה לרתום את מלוא כוחה לצמיחתה ולהביא אותה לגבהים חדשים והישגים מרשימים אליהם היא מסוגלת להגיע.

שירות ניהול כספים לחברות הפך לנוח וידידותי במיוחד, כאשר חברות יכולות לבחור בין מגוון נותני שירות לתפקיד ה- CFO, שהם בעלי ניסיון רחב ומביאים עימם רעיונות ופתרונות יצירתיים לאור עשייתם הרוחבית. 

דילוג לתוכן