שירות ניהול כספים

מאמרים נוספים

ניהול כספים

שירותי ניהול כספים או בשמם המקצועי – שירותי CFO הם כבר ממזמן כלי שכל עסק חייב להחזיק בו כדי להבטיח התנהלות בריאה ותקינה של העסק, כמו גם לאפשר לו לרתום ניסיון וידע רב שלא תמיד קיים אצל עסקים צעירים על מנת לממש את הפוטנציאל הרחב שלו עד תום.

כמו כן, על אף היותו של ניהול כספים חשוב וקרדינלי לעסקים, מעטים מדי בעלי העסקים שמבינים לחלוטין כיצד מתבצע אותו ניהול, כאשר דעות קדומות או היעדר ידע בנושא מוביל לעתים רבות לבחירה שלא להשתמש בו – כאשר מדובר בהחלטה שיכולה לפגוע דרמטית בעסק.

לכן, במאמר הקרוב נרחיב אודות מאפייני שירותי ניהול כספים, כמו גם מי זקוק לו ומדוע הביקוש לאותו שירות רק עולה ומתרחב.

מהו שירות ניהול כספים?

בהמשך לכך, שירות ניהול כספים הוא למעשה פנייה למנהל כספים חיצוני על מנת שזה יבחן את נתוני החברה, ביצועיה השונים בשוטף, ואת נקודות הכשל הפוטנציאליות שלה – על מנת שיוכל לאחר מכן להמליץ לה באמצעות דוחות וליווי שוטף כיצד ואיך עליה לנהוג על מנת לממש את הפוטנציאל הגלום בה לאור מצב השוק.

כלומר, מדובר למעשה בפנייה חיצונית לגורם מקצועי שמאפשר לעסק / חברה לבחון את המצב המצוי אל מול המצב הרצוי, כמו גם כיצד ניתן להגיע לאחרון בהקדם האפשרי.

מדוע עסקים קטנים ובינוניים זקוקים לשירות ניהול כספים?

כמו כן, הסיבה שבגינה שירות זה הוא הכרחי וקרדינלי במיוחד עבור עסקים קטנים ובינוניים, היא שמדובר לרוב בעסקים אשר נמצאים בראשית דרכם כלפי מעלה, או לחליפין שזקוקים לסיוע חיצוני על מנת לפרוץ תקרת זכוכית מסוימת בה הם נמצאים זמן רב. 

בנוסף, אותו שירות הוא גם מעין מגדלור שתכליתו להתריע מוקדם ככל הניתן על סכנות פוטנציאליות לעסק, או לחליפין מה יש לעשות על מנת להימנע מכשל פוטנציאלי עתידי, כזה שיכול לפעמים לסכן את עצם קיומו של העסק.

ניהול כספים – כדי להבין מי יעיל ומי פחות

עוד היבט משמעותי שנלווה לשימוש בגורם חיצוני למען הסדרת ענייניה הכלכליים של החברה או של העסק, הוא היכולת של בעל העסק להבין כתוצאה ממנו מי הם הגורמים הרווחיים יותר בעסק לעומת מי הם אלו אשר לא מחזירים את המשאבים שמושקעים בהם.

כלומר, כאשר נעשית פנייה חיצונית למנהל כספים שכזה, ניתן להצביע בצורה חד משמעית על החלקים בעסק שרצוי להעמיק את ההשקעה בהם, לעומת אלו שלא צפויים להניב תשואה או רווח בתחום זמן הקרוב.

כך למשה מתאפשר לבעלי עסקים להגדיל את אחיזתם בשוק שלהם, או לחליפין להימנע מכניסה לא חכמה לתוך תעשיות שבהם אין להם סיכוי לייצר אחיזה משמעותית, כאשר ההתייעלות הזו היא גולת הכותרת שבשמה נעשית פנייה לשירות ייחודי זה.

נפח שירות מותאם אישית לעסק שלך

לעומת זאת, כפי שציינו בראשית המאמר, ישנם בעלי עסקים רבים אשר נמנעים מהחזקה במנהל כספים בשל התפיסה כי מדובר בשירות יקר במיוחד ושאינו הכרחי עבור העסק עצמו. לכן, פרט לכך כי כבר חידדנו מדוע חשוב לכל עסק להחזיק בגורם המבקר את פעילותו ומנחה אותו לעבר יעדיו, חשוב לציין כי כיום רבים מנהלי הכספים אשר עובדים בהיקפי משרה שנקבעים לפי הצורך של החברה עצמה.

כלומר, בהתאם לצורך ולתקציב העסק, ניתן בקלות לייצר משוואה אישית ומודולרית אשר משתנה בהתאם לצרכי העסק ו/או הביצועים של אותו מנהל כספים. כאשר לאור זאת העלות הכללית של הליווי הנ"ל הופכת לקליפת השום לעומת הרווחים הפוטנציאליים שנלווים לעסק שנעזר במנהל כספים – כאשר האחרון תורם לצמיחתו.

לא כל בעל עסק מחזיק בידע ההכרחי לניהולו כלכלית

בניגוד למה שרבים עלולים לחשוב, רבים עד כדי רוב מוחלט מבעלי העסקים כיום הם לא בהכרח אנשים המחזיקים בידע כלכלי אשר הינו חלק בלתי נפרד מניהול העסק והבטחת הצלחתו. או במילים אחרות, לבעל עסק אשר מחזיק בתשוקה חסרת תקדים למשלח ידו לרוב אין את ההשכלה או ההבנה הכלכלית ההכרחית על מנת להבטיח שאותו עסק יתנהל כשורה ויממש את יכולותיו.

על אותו פער בדיוק שואף ניהול כספים חיצוני באמצעות יועץ / מנהל כספים (CFO) לגשר, כאשר באמצעות רתימת הידע והניסיון שלו יכול בעל העסק להתפנות להיבטים המקצועיים של ניהול החברה, כאשר היעדר הידע הופך מחיסרון ליתרון. 

שירות ניהול כספים הוא חובה עבור כל עסק באשר הוא

לבסוף, המשותף לחברת עתק כמו גם לעסק בן יומו, הוא הצורך הבלתי נגמר בהתנהלות כלכלית בריאה ומתוכננת, כזו שתוכל לאפשר לעסק להמשיך ולקיים את ענייניו ולהביא את הבשורה שקיימת בו לציבור הרחב.

כמו כן, לבעלי עסקים וחברות רבים אין את הידע הנדרש על מנת לקיים את אותה התנהלות, כאשר לאור זאת פנייה למנהל כספים חיצוני היא בגדר הצעד המתבקש וההכרחי עבור כל עסק שמעוניין לסחוט כל טיפה מהלימון, כאשר לרוב הימנעות מפנייה שכזו פוגעת בעסק עד כדי מסכנת את עצם קיומו. 

דילוג לתוכן